Mittwoch, 2. Mai 2007

Kefíres kalács

Az egyik kedvenc sütink a Nagyanyám-féle kefíres kalács. Sajnos, a recept ennél pontosabb eredetét nem tudom megmondani, már nincs kitől megkérdeznem, annak idején pedig a Nagyanyám sütijeit csak enni szerettem, nem foglalkoztam a miértekkel és hogyanokkal. Az elkészítése nagyon egyszerű, az íze finom, a férjem különösen kedveli, mert nem a krémes süti kategória része. Hetente egyszer biztosan megsütöm.


Hozzávalók:
3 tojás
1 pohár kefír
Másfél (kefíres) pohár cukor (sokszor egy pohár barnacukorral és fél pohár kristálycukorral csinálom) + egy fél pohár
1 (kefíres) pohár olaj
3 (kefíres) pohár rétesliszt
egy kis rum (én inkább csak aromát használok)
2 kávéskanál sütőpor
Másfél evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 csomag vaníliás cukor
egy csippetnyi só

Elkészítése:
A három egész tojást elkeverem másfél pohár cukorral. Beleteszem a sót, a kefírt és jól összekeverem az olajjal. A lisztet összekeverem a sütőporral és a masszához adom, erősen keverve, hogy ne legyen csomós. Ezután jön a rum (aroma) és a vaníliás cukor. Egy őzgerinc formába sütőpapírt teszek és a tészta felét beleöntöm. A maradékhoz hozzáadom a kakaót és egy fél pohár cukrot, majd a már az őzgerincbén lévő tésztára öntöm. Egy villával akár kicsit meg is lehet kavarni, hogy márványos hatása legyen, én szeretem külön hagyni a két részt. 175 fokon sütöm kb. egy órán át, ha a közepét szúrópróbát véve még nyersnek találom, sütöm tovább.

Tejjel, kakaóval, kávéval uzsonnának kíváló.

Keine Kommentare: