Montag, 26. März 2007

Süssünk pogácsát!

Imádom a pogácsát. Krumplisat, sajtosat, túrósat, mindenfélét. Sütni talán még jobban szeretem, hiszen szeretem nézni, ahogy az élesztő hatására növekedni kezd a tészta, szeretem, ahogy a sütés közben a lakásban szétárad az illata. Osztrák szomszédaimat rendszeresen elbűvölöm vele, francia szomszédasszonyom egy munkahelyi bulira még rendelt is belőle. Arról nem is beszélve, hogy a gyerekek milyen szívesen segítenek pogácsát sütni.


Leginkább krumplis pogácsát szoktam sütni, az alábbi recepetet a nővéremtől kaptam.

Kevés meleg tejbe kevés cukrot teszek, ebben 25 g élesztőt felfuttatok. Fél kiló lisztet (néha 25 dkg fehér és 25 dkg teljes kiörlésű lisztből csinálom, így is finom) tálba öntöm, közepébe lyukat fúrok, abba öntök bele 2 dl kefírt, 1 tojást, 18 dkg puha vajat, 20 dkg főtt és áttört krumplit és egy evőkanál sót. 1-2 órát kelni hagyom. Másfél- 2 cm vastagra nyújtom a tésztát, kiszaggatom, tetejét tojássárgás vízzel megkenem és 190 -200 fokon 20-25 percig sütöm. És utána...alig várjuk, hogy kihűljön!!!

Keine Kommentare: