Donnerstag, 29. März 2007

Kétszínű pizzacsiga

Vigyázz! Kész! Főzz! III. fordulójára Vendégváró falatnak az alábbi Kétszínű pizzacsigát készítettem. Kétféle változatban szoktam sütni.

1. Ha "váratlan vendég-látó falatnak" készül, akkor az élelmiszerboltban mélyhűtött pizzatésztát vásárolok, kiterítem, egyik felét megkenem szintén vásárolt bazsalikom-pestóval, másik felét megkenem fokhagymás paradicsomszósszal, kétírányból összetekerem rétes formájúvá, 1 cm vastag szeletekre vágom, tepsibe ültetem és megsütöm.


2. Ha több időm van és komolyan veszem a vendéglátó szerepét, akkor magam csinálom a pizzatésztát, a paradicsomszószt és a pestót is. Persze, ez így több munkát jelent holmi vendéglátó falatkákhoz, amelyek jobb esetben is csak két harapást érnek meg, de az íze nyílván más, mint a bolti cuccokból összedobotnak. Pizzatésztához Stahl Judit receptjét használom.

Pizzatészta elkészítése
Fél kiló liszthez hozzákeverek egyevőkanál sót és frissen őrölt borsot. Egy nagy keverőtálba beleszórok egy zacskó szárított élesztőt és egy kévéskanál cukrot. 3 dl langyos vízzel simára keverem és hozzáöntök 3 evőkanál olívaolajat. Simára dagasztom és 45 percig hagyom a duplájára kelni.

Pestó elkészítése
4 dkg bazsalikomlevelet megmosok, megszárítgatom és beleteszem a turmixgépbe. 2-3 fokhagymagerezdet (jó fokhagymásan szeretjük!) hozzászórok. Van aki parmezán sajtot ajánl pestóba, én nem szeretem különösen az ízét, ezért másfajta sajttal lecserélem, leginkább azzal, amit itthon találok, szóval 2 dkg frissen reszelt sajot szórok bele, és 2dkg picit megpirított mandulaforgácsot is. Meglocsolom az egészet egy 1 dl olívaolajjal és összeturmixolom.

Fokhagymás paradicsomszósz elkészítése
Sűrített paradicsomot felfőzök vízzel, sóval, frissen őrölt borssal és némi fokhagymával.

Kiterítgetem a tésztát tégla alakúvá, megkenem a kétféle szósszal a két felét és összetekerem. Szeletekre vágom és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 15-20 percet sütöm.

Eredeti receptet essen&trinken Für jeden Tag című folyóírat tavaly nyári, a futball világbajnokságra készített számában olvastam.

1 Kommentar:

Unknown hat gesagt…

Nekem is onnét (essen und trinken - für jeden Tag) van meg a recept ;) Bár a pesto & paradicsomszószt én is magam csinálom. Ld. itt és itt ;)
Örülök, hogy bővült a német ág egy újabb gasztrobloggerrel ;)