Sonntag, 6. Mai 2007

Zöldborsópüré

Egy vasárnapi esős reggelen végre van időm elkészíteni a már régen kipróbálásra bejelölt recepteket is. Sthal Judit Enni jó című könyvben levő receptek szépen lassan bekerültek a családi repertoárba. A zöldborsópürével régen koketálok, de megvártam, amíg friss borsóból tudom csinálni. Eredetileg Jamie Oliver borsópüréjét szerettem volna megfőzni, de tegnap későn értem a zöldségeshez és friss mentalevelet már nem kaptam, márpedig Anglia ifjú szakácsa ezt használja. Stahl püréje finom, felvesszük a receptkönyvembe, bár szokásoshoz híven az általa szívesen használt tejszínt én joghurttal helyettesítettem, és mivel parmezán sajtot nem eszünk, laza mozdulattal ezt trapistára cseréltem.


Hozzávalók:
2evőkanál vaj
30 dkg borsó (mirelit is lehet)
8 dkg trapista sajt
3 dl joghurt
kevés szerecsendió
kevés fekete bors és só
1 csokor friss petrezselyem

Elkészítése:
Egy teflonserpenyőben kis lángon felolvasztom a vajat és ezen fedő alatt puhára párolom a borsót. Közben lereszelem a sajtot. Turmixgépbe öntöm a megpárolt borsót, joghurtot, sajtot, szerecsendiót, kis sót, borsot és az apróra tépkedett petrezselymet. Összeturmixolom.
Stahl könyvéből való Világ legjobb sültcsirkéje mellé tálaltam, jó kis esős vasárnapi ebéd lett!

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

van valami elvi oka, amiért nem esztek parmezánt?

Kaisermühlen hat gesagt…

Nem, nincs, egyszerűen nem ízlik. És még a kislányunknak se, ami aztán tényleg érdekes.