Dienstag, 15. Mai 2007

Tzatziki

Szóval az úgy volt, hogy a hétvégén és tegnap, de még ma reggel is nyár volt errefelé. Nem hogy nyár, hanem hőség. Ilyen időjárásnál legszívesebben kovászos uborkával, gyümölcslevessel, jeges kávéval és tzatzikival tömöm magam (fura egy ízlésem van, mi?). A kovászos uborka szombat-vasárnap elkészült, szerencsére nem megpunnyadt, tekintve azt a 100fokot, amin sikerült az erkélyen 2 nap alatt beérnie. Gyümölcsleveshez még nincs meggy, jeges kávé rendesen fogy mostanság, nem egy nagy szám elkészíteni. És mivel, mint már említettem olyan meleg lett, gondoltam jöhet a tzatziki is.

Újdonsággal próbálkoztam, ami azt hiszem csak nekem újdonság, hiszen az igazi tzatzikit is valahogy így csinálhatják, szó, ami szó, egy kávéfilteren keresztül kicsöpögtettem a joghurtból a vízet és emiatt egy túróhoz hasonló krémbe kevertem az uborkát és a többi hozzávalót. Finom lett, tényleg, csak a kedvem ment el tőle: mire délután hazaértünk 14 fok volt, és én elázva, átfázva főztem magamnak a meleg teát, ahelyett hogy a hűsítő tzatzikit ettem volna mondjuk kovászos uborkával :-)


Hozzávalók:
1 uborka
2 doboz joghurt
3 gerezd fokhagyma
só, bors,
kb. egy fél citrom leve

Elkészítése:
A joghurtot kávéfilteren keresztül leszűrtem. Az uborkát lereszeltem, és a joghurthoz adtam. Sóval, borssal, citrommal ízesítettem és belenyomtam a fokhagymákat. Mire mindez elkészült, elromlott a jóidő, így különösebb megerőltetés nélkül, szívesen hagyom az ízeket összeérni.

Keine Kommentare: