Donnerstag, 10. Mai 2007

Hógyolyó

Cseresznye kérdezett, én válaszolok:

1./ Mi alapján főzök, hol találok inspirációra?
Leginkább szakácskönyvekből, főzős újságokból, illetve mostanában a gasztroblogokból. Előfordul, hogy a hűtőszekrényben lévő dolgok inspirálnak, éhes családomnak sokszor rögtönöznöm kell :-)

2./ Betartom-e a receptek betűjét?
Első alkalommal rendszerint betartom. Kivétel, ha már több receptet ismerek az ajánló szakácstól és már előre sejtem, hogy mi az, ami nekem nem fog bejönni. Ha ízlik a recept szerinti változat, bizony minden alkalommal előkapom a pontos receptet és aszerint főzök.

3./ Mi alapján döntöd el, mi legyen a másnapi ebéd/vacsora?
Jót nevettem, amikor Kicsi Vúnál a Monica Geller-féle Kajabizottságról olvastam, mert nálunk bizony létezik ez az intézmény, mégpedig személyemben. Nyílván nagyon szögletesnek tűnök majd, de nálunk bizony heti menü van, amit rendszerint nagy szenvedések árán vasárnap délután-este "szülök meg". Ehhez kapcsolódik egy bevásárlólista, ami komoly nagy segítség a vásárlásnál és nem utolsó sorban a spórolásnál. A heti menüt úgy próbálom összeállítani, hogy a családom megfelelő mennyiségben jusson zöldséghez, húshoz, édességhez, stb. (ezt elsősorban a kislányunk miatt tartom fontosnak.) Persze nem mindig úgy alakul a hét, ahogy azt vasárnap eltervezem, ráadásul ha valamiből több sikerül a kelleténél, automatikusan löki ki a másnapi hamit, de mégis keretet ad, nem fő minden nap azon a fejem, hogy mit is főzzek holnapra, illetve hogy már megint többet vásároltam a kelleténél.


Hógyolyó továbbgurítva, válaszokat várva: Csak a Pufin, Bundásalma.

5 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

A marchenparkot sütőporral, vagy élesztővel csinálod?? :o))

Amikor a fiam kicsi volt, imádta a rusti parkot, tavaly megint elmentünk és még mindig talált magának élményt, olyan jó új dolgokat csináltak.

Kaisermühlen hat gesagt…

igen, valóban, választhattam volna másik hetet a naptárban....:), bár mostanság vasárnapokon mindig "Marchenparkot" vagyok kénytelen készíteni!

Mi is Rust mellé járunk, a lányom meg van őrülve érte, mindenkit behülyített az oviban is, anyukák engem szidnak, mert a többiek is menni akarnak.

Anonym hat gesagt…

Jó tudni, hogy nem csak nálunk működik ez az intézmény :)

Zsuzsa hat gesagt…

Jó az illusztráció! :)

Anonym hat gesagt…

kedves kaisermühlen! köszönettel elkaptam a hógolyót :) amint lesz egy kis időm, írom is a válaszokat!